Monday 27 January 2014

S.A.B.A.H

Assalamualaikum 2014..
Alhamdulillah diberi kesempatan Allah S.W.T utk terus bernafas di muka bumi ini..Baru sahaja berkesempatan meng"update" blog yg da sekian lama bersawang dan ditumbuhi kulapok nih..hu3.Kalo tanya pasal azam 2014 ni, sng je jwpn aku..TIADA. Ha??? Jgn terkejut..mmg x ada azam melainkan yg ada harapan dan impian..Hurm..sedap sikit telinga mendengar..Kalo kita guna perkataan harapan dan impian ni sedikit sebanyak dpt memujuk hati utk berusaha mencapai apa yg kita inginkan..sekiranya x tcapai pown, xdela rase terkilan or sedih..x gitu..Xnak cite panjang2, cuma nak list down cikit je rentetan yg berlaku sekitar bulan Januari 2014 ni..he3..jom..
     -16 Januari 2014 -
Tarikh yg agak bermakna buat aku sebab inilah tarikh REZEKI buat aku dan kekasih hati aku..Result posting dia keluar.Alhamdulillah..aku syukur sangat2.
Penantian dia da berakhir..Posting mana.Ha..SABAH.Alhamdulillah..cikitpown aku x terkejut or sedih..kenapa?Ini semua takdir Allah S.W.T. Aku bersyukur sbb aku percaya setiap ketentuan-Nya mesti ade 1001 hikmah tersembunyi untuk aku dan dia.Perasaan aku hanya gembira dan syukur..cikit pown aku x sedih nk bjauhan dgn dia nnt.Tabah x aku???ha3.Perasaan dia?Jgn ckp la..Penyedih org nye..nmpk je mcm bonzer..ati kecik cm kuman..he3..i lup u..Since ari yang dia dapat tau kena posting kat Sabah, sume mood dia tunggang terbalik..Cian kekasih ati aku ni..Kesedihan melampau telah menyelubungi idup dia..ha3.Aku ni hanya mampu bagi motivasi dan kaunseling utk menaikkan semula semangat dia.Aku harap kesedihan dia x berpanjangan la..
      -18 Januari 2014-
Aku tarik cuti aku sebab nak spend masa dgn dia.Arini aku temankan dia pg UTC Perak..Kitorang pg Imegresen utk uruskan passport dia.Terjumpa dgn 2 org kwn dia Aisyah & Billy..Diorang ni kena posting kat Sarawak.So habiskan masa dating dgn berjalan2 dan terus berjalan..Sampai la mase dia nk hantar aku blk.Kesedihan dia dtg blk..he3.Tapi disebabkan aku da warning dia siap2 semalam, dia berjaya x nangis dpn aku.aku mmg x nangis.ha3.kejam kan?


   sedap x cheese cake leleh yang aku beli..nyum3
  


                         Cikgu Akmal

       -20 Januari 2014-
Arini dia pegi Nilai.Parents & adik2 dia hantar.Nape aku x hantar???Sebab dia xnak aku ikowt & wat dia bertambah nagis..he3.Aku da offer baek punya..nak aku hantar kan ke,die jawab xpayah..kui3.Dia akan berkampung 2 ari camtu utk sesi taklimat before pegi Sabah.Malam tu dia bagitau kat aku yg dia da tau kat mana sekolah dia nnt.Sandakan..SK Sungai Kayu.Aku pown sibuk meng"goggle"..fuhhttt..hampir2 terkentut plak...naseb sebelah airport je sekolahnya..ari2 bley tgk kapal terbang landing..hahaha..Alhamdulillah bkn pedalaman.Terima Kasih Ya Allah..Kau permudahkan urusan dia..
       -22 Januari 2014-
Tibalah mase berangkat..Jom kita terbang..he3.Arini dia bertolak ke Sabah.Flight die ke Kota Kinabalu..then baru naek flight ke Sandakan pulak.Bila da sampai sana ade Hamba Allah yg baik ati iaitu cikgu kat situ dtg amek dan siap tumpangkan dia bermalam..Alhamdulillah..baik sungguh ati cikgu ni..siap sediakan makan lg.
       -23 Januari 2014-
Bermulalah rutin dia sbg pendidik..Tahniah sayang..Semoga Allah mpermudahkan segala urusan kamu disana..Itulah doa aku setiap ari..Semoga Allah mpermudahkan niat kami untuk membina masjid nnt..Amin..weee~

No comments:

Post a Comment